Vertel eens wat meer over jezelf
Ik ben Jessica, een 24-jarige spring-in-’t-veld, al zeg ik het zelf. Energiek en gepassioneerd op het werk- en sportveld. Als ik niet met mijn neus in de balansen zit, kan je mij op het padelveld terugvinden, of met vrienden op restaurant genietend van een lekker eten!
Na mijn accountancystudies besloot ik meteen aan de slag te gaan als boekhoudkundig medewerker, waarna ik snel doorgroeide tot Junior Dossiermedewerker. Ik werkte ondertussen in verschillende boekhoudkantoren maar vond de job soms de stoffige clichés omtrent accountancy bevestigen: repetitief inbeken, archivering, klassering, veel administratief papierwerk.
Ik werd onvoldoende uitgedaagd en kon mezelf niet kwijt in deze jobs, dus ik besloot een zoektocht naar een nieuwe uitdaging te starten.
Hoe leerde je Dendooven Consulting kennen?
Mijn profiel op LinkedIn stond open voor recruiters en toen kreeg ik toevallig een berichtje van Ilse. Het leuke, spontane bericht sprong ertussenuit en ik besloot op gesprek te gaan. Vanaf het eerste moment was meteen duidelijk dat ik de juiste plek had gevonden. Het digitale aspect is hier zeer belangrijk en dat klonk voor mij als een welkome verademing!
Dit en de spontane benadering van Ilse zijn mij vooral bijgebleven. De keuze was snel gemaakt en kort daarna startte ik bij Dendooven Consulting.
Hoe verliepen de eerste dagen?
Heel tof! We startten met een teamontbijt waarbij ik iedereen kon leren kennen op een ontspannen manier. Daarna zaten we even samen om de taken en de werking van het kantoor te bespreken. Ilse had ook een soort beknopt onboardingtraject met geleidelijke opbouw uitgewerkt voor mijn eerste weken. Wel fijn als houvast de eerste dagen.
Meteen kreeg ik mijn eigen dossiers toegewezen waarin ik al enkele deadlines had, dus ik ben er direct ingevlogen! Daarna kreeg ik al snel de kans mijn takenpakket uit te breiden naargelang mijn interesses. Zo mocht ik de tweede week meewerken aan de voorbereiding van een due diligence dossier en mag ik onder begeleiding van Ilse meestappen in het overnameverhaal.
Iets wat ik voorheen nog nooit gedaan had, maar wél nieuwsgierig naar was. Onder het motto, there is no failure, you either win or you learn, pak ik die kans met twee handen én een pak enthousiasme aan!
Wat hoop je bij Dendooven Consulting te leren en hoe zie je jezelf evolueren?
Een moeilijke vraag… Carrièregewijs zou ik zeggen: steeds beter worden in de job en blijven uitgedaagd worden. Graag wil ook mijn schouders zetten onder de verdere digitalisatie van Dendooven Consulting, en boekhouding in het algemeen. Binnen zo’n 10-tal jaar, zie ik ons kantoor evolueren van ‘inboekkantoor’ naar advieskantoor.
In de toekomst zie ik mezelf hier nog steeds werken in een sociale en adviserende functie. Klanten persoonlijk begeleiden en enthousiasmeren, hen zien slagen in hun ondernemersavonturen.
Hoe zouden jouw collega’s jou omschrijven?
Ik ben toch even gaan polsen bij mijn collega’s zelf en zij omschrijven mij als een enthousiaste, positieve collega die graag een helpende hand leent. Zelf kan ik mij hier prima in terugvinden!
Op zoek naar een gevarieerde job bij een groeiend accountancy- en overnamekantoor in Tielt?
Neem zeker een kijkje tussen onze boekhoudkundige vacatures en stuur ons jouw CV. Staat er niet meteen iets tussen dat aansluit op jouw profiel? Je mag altijd vrijblijvend jouw CV en motivatie opsturen naar ilse@dendoovenconsulting.be.