Ontmoet Heleen Vergote, onze nieuwste collega
Heleen werkt sinds 1 september 2024 als dossierbeheerder bij Dendooven Consulting. “Ik ben altijd op zoek naar een uitdagende, moderne werkplaats waar ik mezelf kan blijven ontwikkelen, en tegelijkertijd een goede balans kan behouden tussen werk en privé,” vertelt ze. “Toen ik solliciteerde bij Dendooven Consulting voelde ik meteen dat dit de plek was waar ik zou kunnen groeien. De sfeer op kantoor, Ilse’s spontane aanpak, en het warme gevoel dat het kantoor uitstraalt, gaven me onmiddellijk vertrouwen.”
“Naast het werk word ik vooral blij van het werken in de tuin en creatief bloemschikken, ook droom ik ervan om heel Amerika te ontdekken samen met mijn gezin.”
Van luiers naar btw-aangiftes
Heleens carrière startte – zoals veel dossierbeheerders – niet met de kinderdroom om ‘boekhouder’ te worden. “Na het middelbaar kon ik via mijn schoonfamilie starten als kinderverzorgster in een crèche. Omdat ik als zelfstandige werkte, spendeerde ik ook wel wat uren aan bureautaken en zo merkte ik dat ik liever met mijn neus in de administratie zat, dan speelactiviteiten voor de kids voor te bereiden. Zo ontdekte ik mijn interesse voor administratie en boekhouding. Toen mij verteld werd dat ik veel potentieel had maar spijtig genoeg niet kon doorgroeien daar, besloot ik loopbaanbegeleiding te volgen.”
Tijdens dat traject realiseerde Heleen dat een toekomst in accountancy het beste aansloot bij haar analytische en nauwkeurige vaardigheden. “Drie jaar later zit ik nu tussen de dossiers en haal ik veel voldoening uit het voeren van een correcte boekhouding. Het voelt goed om de puntjes op de i te zetten.”
Een boeiende werkweek vol afwisseling
Bij Dendooven Consulting beheert Heleen haar eigen dossiers en bereidt ze aangiften voor de personenbelasting voor. “Ik vind het fijn dat een boekhouding geen eenzijdig verhaal is, maar op verschillende manieren kan worden benaderd,” legt ze uit. “Ilse ziet erop toe dat ik geleidelijk aan nieuwe en gevarieerde taken krijg. Elke week is dus anders en dat maakt de job boeiend.”
Hoewel Heleen op korte tijd al heel wat bijgeleerd heeft, vindt ze het nog steeds een uitdaging om haar interne ‘pietje precies’ soms wat los te laten. “Ik zou bijvoorbeeld uren blijven zoeken naar een perfecte verwerking van een betaling, zelfs als het maar om enkele euro’s gaat. Op die momenten besef ik dat ik meer moet denken vanuit wat werkelijk belangrijk is voor de klant.”
Een warm welkom bij Dendooven Consulting
Heleens eerste weken bij Dendooven Consulting waren een positieve ervaring. “Bij mijn aankomst werd ik verwelkomd door een team vol lachende gezichten, en er stond een leuk welkomstpakketje klaar op mijn bureau. We begonnen de week met een collegiale lunch, wat me meteen een thuisgevoel gaf.”
Toekomstplannen en ondersteuning
Heleen kijkt ernaar uit om zich verder te ontwikkelen binnen Dendooven Consulting. “Inmiddels werk ik hier nu zo’n twee maanden – tijd vliegt – en voel ik mij helemaal prima in het groeiend team. Er wordt hard gewerkt maar ook genoeg gelachen om die deadline stress te counteren 😉. Ilse en de collega’s zijn steeds positief, geduldig en ondersteunen mij als ik ergens tegenaan loop. Ze leerden mij om niet meteen veronderstellingen te maken maar een stapje terug te zetten, het dossier te herbekijken en zo zwart-wit denken te vermijden. In de toekomst hoop ik expertise op te bouwen in personenbelasting en meer klanten persoonlijk te adviseren.”
Op zoek naar een gevarieerde job bij een groeiend accountancykantoor in Tielt of Oostkamp?
Neem zeker een kijkje tussen onze boekhoudkundige vacatures en stuur ons jouw CV. Staat er niet meteen iets tussen dat aansluit op jouw profiel? Je mag altijd vrijblijvend jouw CV en motivatie opsturen naar ilse@dendoovenconsulting.be.