Vertel eens wat meer over jezelf
Ik ben Stephanie, 32 jaar en ik heb marketing en handelswetenschappen gestudeerd. Momenteel werk ik nu een jaartje bij Ilse en Dendooven Consulting in Tielt.
Hoe ben je bij Dendooven Consulting gestart?
Wel, mijn eerste job was eigenlijk iets helemaal anders. Ik werkte op een commerciële binnendienst. Omdat ik plannen had om op te starten in bijberoep, ben ik op zoek gegaan naar een boekhouder die mij kon begeleiden in het nemen van die stap. Zo vond ik Ilse en ben ik langsgekomen op verkennend gesprek. Toen ze vroeg wat ik graag wilde doen, bleek dat zij iemand zocht met mijn profiel. Zo was de match snel gemaakt.
Wat doet een dossierbeheerder concreet?
Ik ben opgestart als dossierbeheerder, dat wil concreet zeggen dat btw-aangiftes opmaak, personen- en vennootschapsbelasting invul of nakijk en dossiers opvolg samen met Ilse.
Wat sprak jou aan in de job?
Ongetwijfeld het digitale aspect. Ik sta volledig achter onze visie omtrent een papierloos kantoor. Ilse is ook voortdurend op zoek naar nieuwe digitale tools om enerzijds ons werk makkelijker te maken, maar anderzijds ook de workload van de klant te verlichten en extra tools ter beschikking te stellen die de klant in een sterkere positie plaatst.
Wat houdt voor jou de job boeiend?
Ilse geeft mij regelmatig nieuwe taken en houdt de variatie hoog in deze job. Ik hou er niet van om elke dag hetzelfde te doen en daar houdt Ilse rekening mee. Hoewel ik boekhouding gekozen heb als richting in het middelbaar, ben ik daarna een andere richting ingeslaan. Toen ik terug naar mijn roots ging, merkte ik dat mijn boekhoudkundige kennis eerder beperkt was.
Gelukkig kon ik dat goedmaken met mijn communicatieve skills, en leer ik nu enorm veel bij wat accountancy en dossierbeheer betreft. Zo heb ik onlangs nog een opleiding personenbelasting gevolgd. Verder zie ik zeker nog groeimarge voor mij. Hoe groter mijn ervaring, hoe uitgebreider mijn takenpakket zal worden. Ik ben een persoon die graag nieuwe dingen leert en daar ondersteunt Ilse en Dendooven Consulting mij heel hard in.
Mag je zelf ook anderen opleiden?
Wel, momenteel zijn we op zoek naar een aantal collega’s om ons team te versterken, zoals een junior of senior dossierbeheerder, een tax manager – fiscalist, een bedrijfsjurist en een teamleader. Binnenkort start onze nieuwe administratief medewerkster. Het zal ook mijn taak zijn om haar en de nieuwe medewerkers te helpen wegwijs maken in onze digitale tools en de klantendossiers.
Hoe ziet een typische week er voor jou uit, of is die eerder atypisch?
Een boekhoudkundig jaar typeert zich door een aantal drukke periodes en deadlines. Neem bijvoorbeeld de kwartaalafsluiting van de btw, het afsluiten van een boekjaar, het indienen van de personen- en vennootschapsbelasting. Hierop moet je sowieso je agenda afstemmen. Daarnaast is je werkweek afhankelijk van de vragen en behoeften van de klanten op dat moment: starters, aanvragen subsidies, advisering mbt. investering. Het kan dus elke dag iets anders zijn.
Heb je het gevoel geëvolueerd te zijn als dossierbeheerder in het voorbije jaar?
Ik ben begonnen met de eenvoudigere taken zoals het inboeken van aankoop- en verkoopfacturen. Momenteel dien ik al btw-aangiftes in, werk ik volledige dossiers af en heb ik rechtstreeks contact met de klant. Hierdoor heb ik echt het gevoel al een stuk meer te kunnen dan een jaartje terug.
Ik vind het fijn dat Ilse mij hier ook in ondersteunt, wat de vraag ook is, je kan ze altijd stellen. Ze laat mij eerst zelf uitzoeken omdat dit het best werkt bij mij om snel te leren en geeft dan wat extra uitleg.
Hoe zou je Dendooven Consulting als werkgever omschrijven?
Ilse is voor mij de kern van Dendooven Consulting. Ze is een heel vlot en communicatief persoon. Haar enthousiasme en wil om te groeien met het boekhoudkantoor werkt aanstekelijk!
Haar kennis verraste mij vooral! Ik denk niet dat er al een vraag werd gesteld door de klant waarop Ilse het antwoord niet wist :).
Welke raad zou je nog geven aan starters of potentiële sollicitanten?
Een beperkte kennis van boekhouden mag je zeker niet tegenhouden om te solliciteren voor een instapjob in accountancy! Je mindset en wil om te leren is het belangrijkste, de nodige kennis en tools brengen we jou wel bij.
Op zoek naar een gevarieerde job bij een groeiend accountancy kantoor in Tielt?
Neem zeker een kijkje tussen onze boekhoudkundige vacatures en stuur ons jouw CV. Staat er niet meteen iets tussen dat aansluit op jouw profiel? Je mag altijd vrijblijvend jouw CV en motivatie opsturen naar ilse@dendoovenconsulting.be.