Deze subsidie ondersteunt kmo’s in Vlaanderen bij het realiseren van een groeitraject dat aansluit bij een van deze thema’s: internationaliseren, digitaliseren (vernieuwend voor de sector, onderscheiden van de concurrentie), innovatie (nieuw product of dienst), duurzaam en circulair ondernemen.
Wie:
Kmo’s met een vestiging in Vlaanderen die een duurzame groei willen realiseren in economie en/of digitale maturiteit.
Uitgesloten sectoren: VZW’s en landbouwbedrijven.
Wat:
De onderneming ontbreekt de strategische kennis voor het realiseren van het groeitraject en doet hiervoor beroep op een externe dienstverlener of een strategische medewerker.
Sinds dit jaar werkt Vlaio met oproepen:
- 01/03 – 30/04
- internationaliseren
- digitaliseren
- 01/07 – 31/08
- internationaliseren
- digitaliseren
- duurzaam en circulair ondernemen
- 01/11 – 31/12
- internationaliseren
- digitaliseren
- duurzaam en circulair ondernemen
- innovatie
Subsidiebedrag:
- De Vlaamse overheid subsidieert de strategische kennis die nodig is voor het realiseren van een nieuwe groeistrategie bij een kantelmoment. De kost van het strategisch profiel bedraagt minstens 20.000 euro.
Het subsidiepercentage bedraagt 50% van de kost met een maximum van 25.000 euro (max. 50.000 euro bij externe dienstverlener EN strategische medewerker).
Deze subsidie wordt max. 1 keer om de 3 jaar toegekend aan de onderneming.
Aanvullend: De dienstverlener/werknemer mag ten vroegste starten met de opdracht de eerste dag van de maand die volgt op de datum van de indiening van de subsidieaanvraag.
Bijvoorbeeld: Als de indiening van de subsidieaanvraag gebeurt op 9 maart 2021, mogen de adviesprestaties ten vroegste starten op 1 april 2021.